Nota Kehidupan

University of Life

Little Smarts

Kadangkala pelajar yang muda dan kecil sangat bermakna.

Dalam kelab Pusat Sumber yang saya kendalikan, jawatankuasa tertingginya terdiri daripada pelajar-pelajar menengah atas yang bakal menduduki SPM tahun ini atau tahun hadapannya. Jadi mereka sentiasa sibuk dengan pelajaran, kelas tambahan dan perbincangan kumpulan mereka. Maka saya tidak boleh mengharapkan mereka untuk membantu saya dalam tugasan yang berkaitan Pusat Sumber secara aktif.

Namun begitu, saya merasa bertuah kerana terdapat pustakawan sesi petang yang seringkali hadir awal di waktu pagi. Mulanya saya kurang yakin dengan kemampuan mereka. Namun setelah beberapa kali mereka menunjukkan kesungguhan, kini merekalah yang sebenarnya boleh saya harapkan dalam membantu meringankan tugasan saya dalam Pusat Sumber; mengurus pinjam pulang buku, mengkatalog bahan buku, mengurus akhbar dan majalah, membersih dan mengemas, membuat ‘paper cuttings’ dan pelbagai kerja yang kekadang remeh tetapi penting.

Saya bersyukur dengan adanya sekumpulan Little Smart yang begitu rajin, berpotensi dan komited. Terima kasih Wani, Syuadah, Hamizah, Syakila dan beberapa lagi yang namanya masih saya keliru. Semoga sumbangan anda adalah sebahagian daripada pembelajaran anda. Saya sangat menghargainya.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on April 15, 2008 by in Inspirasi dari Kehidupan.